Alla inlägg under september 2016

Av Klara Hasselvik - 12 september 2016 18:38

Hej

Idag ska jag dela med mig av några snygga och enkla ”frisyrer” till skolan, det är enklast att göra frisyrerna om man har långt hår men man kan ha mellan kort & långt.

 

Den första ”frisyren” jag vill tipsa om är en hästsvans med fläta.

Det första du ska göra är att sätta upp ditt hår i en hästsvans, & sedan ta en slinga av håret & fläta det.

När du har gjort det så ska du vira flätan runt hästsvansen, fäst med hårnålar eller ett genomskinligt gummiband.  

Nästa frisyr är inte en frisyr, för jag ska visa hur man gör lockar av strumpor. Det måste man ha på natten tyvärr men man kan ha dem öva dagen & ta ut dem på kvällen också.

Det du gör först är att du tar en hår slinga & lindar den runt strumpan.

Sen knyter du en knut på strumpan. Upprepa över hela håret & sen är det klart! Det är INTE skadligt för håret eller liknande.  

Den sista frisyren är enklast av alla det ända du behöver göra är sätta upp håret i sen hästsvans & sedan fläta håret. Det är så enkelt & snyggt.  

 

Det var allt jag hade att dela med mig av ses i nästa inlägg!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards